سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اقدامات شورای اسلامی شهر مشهد برای تامین آب فضای سبز شهری

  • کد خبر: ۲۱۶۵۹۵
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
اقدامات شورای اسلامی شهر مشهد برای تامین آب فضای سبز شهری
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اقدامات شورای اسلامی شهر مشهد برای تامین آب فضای سبز شهری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن کریم‌دادی در آیین آغاز عملیاتی اجرایی خط انتقال پساب پرکندآباد_ آزادگان که عصر امروز، ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ اسفند سالروز بنیاد شهید و روز شهید را گرامی می‌داریم. وضعیت نزولات آسمانی طی سال‌های اخیر به ویژه سال گذشته و جاری بسیار کم بوده است، شورای اسلامی شهر مشهد اولین قدمی را برای تامین آب فضای سبز براشت که به فضای مفرح شهر کمک می‌کند لذا برای حفظ پارک‌ها و فضای سبز باید تدبیری می‌اندیشیدیم که در یک برنامه میان مدت ۴ ساله وضعیت آب بررسی و اقداماتی انجام شد. 

وی افزود: شرایط بارندگی مشهد نسبت به سال گذشته بهتر بوده، اما همچنان نسبت به میانگین بلند مدت بارندگی عقب هستیم. در سال ۱۴۰۲ آب مورد نیاز مشهد برای فضای سبز ۲۴ میلیون مکعب است و در افق طرح یعنی سال ۱۴۲۵، ۴۹ میلیون متر مکعب خواهد بود و این میزان آب قطعا از سدها، چاه‌ها و ... تامین نخواهد شد و بازچرخانی این آب از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: اولین قدم خرید پساب بود که در افق ۲۵ ساله آب را به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خریداری کردیم. حدود ۱۵ کیلومتر با لوله هزار از پرکندآباد به همین مکان انتقال می‌یابد و قرارداد ۲۸ ماهه منعقد شده است.

کریمدادی در ادامه عنوان کرد: آب رایگان در اختیار ما گذاشته شد که تصفیه خانه‌ای با ظرفیت ۳۰۰ لیتر بر ثانیه ایجاد خواهد شد که سالانه ۷ میلیون متر مکعب آب به ما خواهد داد. تصفیه‌خانه طبرسی، آزادی، سیدی، آفتاب و چهل‌بازه وجود دارد که برخی به بهره‌برداری رسیده و طی سال‌های آینده به بهرده‌برداری خواهد رسید کما اینکه تصفیه‌خانه چهل‌بازه از بهترین تصفیه‌خانه‌های کشور است. 

کریمدادی با بیان اینکه ۱۸ میلیون متر مکعب آب از تصفیه‌خانه‌ها متعلق به شهرداری است، عنوان کرد: نگاه ما به افق طرح و ۲۵ سال آینده است، در مصوبه شورا تا ۳۵ سال آینده را هم پیش‌بینی کرده‌ایم و نگاه ما صرفا امروز نیست. نیازی وجود دارد که نیازمند کمک سایر نهادهاست برای آبی که با زحمت تهیه می‌شود بتوانیم به صورت مویرگی منتقل کنیم. 

وی افزود: آب اصلی باید ۱۷۰ کیلومتر منتقل شود که تا کنون ۱۱۱ کیلومتر آن منتقل شده و ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده است و ۳۰ کیلومتر دیگر در حال انتقال است. خطوط شبکه توزیع ما ۴۳۷ کیلومتر است که ۶۳۱ کیلومتر اجرا شده و ۲۷۳ کیلومتر آن باقی مانده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: آبیاری مکانیکی ما هزار کیلومتر بوده است که ۸۰۰ کیلومتر آن اجرا شده و هم‌اکنون مشغول به کار هستند و ۲۰۰ کیلومتر آن باقی مانده است. ۲۴ مخزن برای این پروژه اساسی و کل تصفیه‌خانه‌های ما در نظر گرفته شده است که ۱۶ مخزن ساخته شده است. ۱۷ ایستگا‌ه پمپاژ باید به ایجاد میشد که ۱۴ ایستگاه ساخته شده و ۳ ایستگاه طی سال آینده ساخته خواهد شد.

کریمدادی ادامه داد: در شورای چهارم ابتدا ۱۷ قرارداد و سپس ۱۳ قرارداد منعقد کردند که تصفیه‌خانه بسازند امروز چرا ما باید با لوله هزار، آب را به همانجایی که آب تولید می‌شود منتقل کنیم؟ به دلیل اینکه در زمان مقتضی ساخته نشده و پروژه به پیمانکار غیر متخصص سپرده شده است در حالی که این یک امر تخصصی است. 

وی افزود: امروز اگر ما برای انتقال آب باید هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنیم درواقع باید تصفیه‌خانه لوکال می‌ساختیم ضمن اینکه در دوره پنجم همت کردند همین تصفیه خانه ۵۰ لیتر بر ثانیه را ساختند و امروز دوره ششم و مدیریت شهری اراده کرده که این پروژه‌ها را اجرا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->